Walka

Po zaprzyjaźnieniu się z poprzednimi codziennymi czynnościami zapoznajmy się z kolejnym nierozłącznym i chyba najważniejszym elemencie gdy czyli walce. W tym rozdziale znajdziecie:
1.Rozkazy, czym kierować się podczas wyboru bitwy.
2.Pole bitwy.
3.Wybór broni.
Niestety rozdział ten nie jest jeszcze kompletny, w związku z tym polecamy następujące rozdziały:  Jak zacząć – walka, Wojny, Powstania

Rozkazy


Pierwszym krokiem jaki poczynimy w stronę udziału w bitwie będzie dołączenie do grupy bojowej, aby to zrobić wystarczy w menu Społeczność wybrać opcję Grupy Bojowe, a następnie z proponowanych wybrać najbardziej nam pasującą. Dla leniwych polecamy: Polish Civil Army. Jest kierowana przez rząd, dlatego prawie zawsze znajdziesz tutaj najnowsze wiadomości z kraju i ze świata. Na stronie głównej widzimy teraz następujące sekcje:

Pierwsze to rozkazy ustawione przez dowódcę grupy bojowej. Za ich wykonanie w ciągu całego dnia (przypominam, że dzień zmienia się o 9.00 czasu polskiego) dostaniesz komplet części do złożenia bazooki oraz baton. Szczególnie na początku gry często będziemy na nich zarabiać, więc warto wykonywać te rozkazy codziennie.

Poniżej, widzisz kampanię dnia, jest to bitwa ustawiona przez prezydenta, w która ma najwyższy priorytet w danej chwili, klikając Kampanie wojskowe zobaczysz pozostałe kampanie w które aktualnie się toczą.
Pozostałe bitwy, które mają znaczenie dla naszego państwa znajdziesz w Gazetce Ministerstwa Obrony Narodowej, często zobaczysz też bitwy w których udział jest niekorzystny dla naszych interesów (czasem państwa oddają innym regiony, bądź się nimi wymieniają). Aktualne rozkazy to:

1035.png
2035.png
3035.png
4035.png
5035.png

Możesz także zainstalować skrypt, który będzie wyświetlał aktualne rozkazy na stronie głównej gry. Do jego obsługi potrzebujesz zainstalować dodatek Greasemonkey w przypadku przeglądarki Mozilla Firefox, lub Tampermonkey gdy używasz przeglądarki Google Chrome. Po ich zainstalowaniu możesz już zainstalować skrypt, który znajdziesz tutaj.

Ministerstwo Obrony Narodowej organizuje zbiórki podczas których za walkę zgodną z rozkazami otrzymamy częściowy zwrot kosztów czyli dofinansowanie. W zależności od grupy bojowej będzie ono się różniło formą. W jednej otrzymasz zwrot zużytej broni do walki w innej na przykład pieniądze. Przed wyborem zapoznaj się co oferują konkretne grupy i wybierz najlepszą dla siebie. Więcej informacji o tym znajdziesz w kolejnych rozdziałach tego przewodnika.
Do góry

Pole bitwy


Jak już wiemy czym kierować się wybierając bitwę,  zapoznajmy się z polem bitwy, poniżej zobaczysz przykładowe z opisem najważniejszych opcji.

Każda bitwa podzielona jest na minibitwy, a te z kolei są osobne dla każdej dywizji. Pasek dominacji pokazują procentowy podział obrażeń zadanych przez każdą ze stron. W każdej pełnej minucie trwania minibitwy strona która posiada przewagę dostaje punkty dominacji ich ilość zależy od czasu, co przedstawia poniższa tabela:

Minuta bitwy: 0-30 31-60 61-90 91-120
Punkty do zdobycia: 10 20 30 60

Gdy jedna ze stron zdobędzie 1800 punktów (jak łatwo obliczyć po minimum 1,5, ale nie dłużej niż 2 godzinach), zdobywa punkty kampanii. Ich ilość zależy od dywizji – pierwsza zdobywa 1, druga 2, trzecia 3, a czwarta 5. Aby wygrać bitwę jedna ze stron musi ich zdobyć 83, obecną ich sumę zobaczymy po kliknięciu Szczegóły kampanii.

Tam również mamy wgląd do losów minibitwy w pozostałych dywizjach. Musimy pamiętać, że minibitwy zaczynają się jednocześnie we wszystkich dywizjach, zatem często zdarzają się przestoje kiedy nie możemy walczyć. Wróćmy jednak do podstawowego widoku pola bitwy.

Pod licznikami puntów dominacji znajdziesz aktualnych bohaterów bitwy, czyli osoby z największymi obrażeniami w danej minibitwie. Osoby, które na koniec minibitwy nimi będą otrzymają medal Bohater bitwy. Więcej o nim przeczytasz w dalszej części tego rozdziału. Pod paskiem dominacji wyświetlają się osoby, które aktualnie biorą udział w bitwie.

Przepraszamy, jednak dalszy opis pola bitwy jest chwilowo niedostępny. O pozostałych jego elementach przeczytasz w rozdziale Wojny.

Do góry

Wybór broni


Ma rynku towarów możemy zakupić 7 typów broni, różniącej się od siebie wytrzymałością oraz siłą ognia. Wytrzymałość określa na jak długo starczy nam jedna sztuka broni, każdy punkt wytrzymałości odpowiada 10punktom zdrowia straconym w walce, przy użyciu tej broni. Siła ognia informuje nas o ile broń zwiększy nasze obrażenia. Dostępne bronie przedstawia poniższa tabela:

Jakość
Wytrzymałość 1 2 3 4 5 6 10
Siła ognia 20% 40% 60% 80% 100% 120% 200%

Drugim rodzajem broni jest bazooka, którą możesz złożyć w magazynie. Bez względu na Twoją siłę i rangę zawsze zadaje 10000 obrażeń. Każde jej użycie zabija przeciwnika kosztem 10 punktów zdrowia i jednego punktu wytrzymałości bazooki, tak więc każdą możemy zabić 3 przeciwników. W czasie niektórych misji możesz zdobyć ulepszenia bazook, które zwiększy zadawane przez bazookę obrażenia.

Dywizja I II III IV
Obrażenia bazooki 10000
Obrażenia bazooki z ulepszeniem 20 000 30 000 40 000 50 000

Posiadając jakąkolwiek broń nie możesz walczyć bez broni. Czyli jeśli posiadasz złożoną bazookę, którą chcesz wykorzystać później, a chcesz walczyć w bitwie, musisz posiadać inną broń do walki. Podobnie sytuacja ma się z ulepszeniem bazooki. Jeśli posiadasz je w swoim magazynie będziesz musiał go użyć razem z bazooką. Nie ma możliwości użycia w pierwszej kolejności bazook bez ulepszenia.

Drugą grupę dostępnych broni sieją już masowe zniszczenie. Przyciski do ich użycia znajdziemy w prawym dolnym rogu ekranu. Są to kolejno: rakiety (ich produkcja jest opisana we wcześniejszych rozdziałach), rakiety ASM i bomba nuklearna. Rakiety ASM dostaniesz za wykonanie niektórych misji, a także za zdobycie medalu bohater bitwy w czasie odpowiedniej promocji. Wtedy też masz możliwość zdobyć bombę nuklearną za zdobycie medalu bohater kampanii. Obrażenia przez nie zadawane przedstawia poniższa tabela:

Dywizja I II III IV
Bomba nuklearna 5 000 000
Rakiety ASM 75 000 375 000 750 000 1 500 000

Przypomnijmy sobie także obrażenia i koszty w produkcji rakiet, której dokonujemy w magazynie.

Poziom fabryki Wpływ na bitwę Potrzebna ilość broni Ilość możliwej produkcji dziennej
50000 10 2 bomby
250000 20 2 bomby
500000 60 2 bomby
1750000 120 bomba + dopalacz
2500000 90 bomba + dopalacz

Podziękowania od ekipy MEN dla scyzorycka za opracowanie tej części podręcznika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s